مراسم اختتامیه ویژه برنامه "ازموج تا اوج" شامگاه سه شنبه 12 دی ماه با حضورقشرهای مختلف مردم از جمله هنرمندان و فیلمسازان جوان در فرهنگسرای شهرداری یزد برگزارشد

ر این مراسم تهیه کننده فیلم سینمایی ملک سلیمان در خصوص واقع گرایی وحق گرایی در سینما مطالبی را بیان کرد و گفت: اگرمی خواهیم سینمای ایران متناسب و مبتنی برانقلاب اسلامی باشد باید با نگاه حق گرایانه به آن نگریسته شود.   

مجتبی فرآورده رویکرد جشنواره مردمی فیلم عمار را مطلوب ارزیابی کردو افزود: برگزاری جشنواره فیلم عمار باعث می شود بیشتربه آفت های اجتماعی بپردازیم، ولی برای ارتقای آن باید با نگاه حق گرایانه در این عرصه گام برداشت.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که فرمودند: " آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" ، " ما تو دهن آمریکا می زنیم" و نامه ایشان به گورباچف تصریح کرد: نگاه حضرت امام (ره) نگاه حق گرایانه ای بود که ازنهضت سیدالشهدا(ع) نشأت گرفته است.

این کارشناس سینما حرکت به سمت حق گرایی را زمینه ساز نجات سینمای کشوراز واقع گرایی دانست وبا اشاره به این که تغییر رویکرد موجب درخشش سینمای ایران درعرصه بین المللی خواهد شد ادامه داد: مشکلی که اکنون فرهنگ را به حالت سکون وایستایی رسانده، همین نگاه واقع گرایانه است. این نگاه باید تغییر کند، باید به مقوله فرهنگ با نگاه قدسی وحق گرایانه پرداخته شود تا به تعالی برسد. فرآورده با تأکید براین که با نگاه حق گرایانه می توان آنچه دربطن دین و انقلاب اسلامی نهفته است به ظهور رساند گفت: امروز متأسفانه فیلم های ارزشی درسینمای ما مظلوم مانده است و مردم متدین و حزب اللهی باید بیشتر از این گونه فیلم ها استقبال کنند. 

تهیه کننده فیلم سینمایی ملک سلیمان به نزدیک بودن حوادث این فیلم با فتنه 88 اشاره کرد و افزود: فیلم ملک سلیمان بر اساس قصص قرآن کریم ساخته شده و آنچه خداوند دراین کتاب آسمانی نقل کرده، سیری است که بشر در طول تاریخ طی کرده و با آن ارتباط داشته است و در آینده نیزممکن است اتفاق بیفتد که در این صورت هوشیاری ، بصیرت و اطاعت از ولی فقیه نجات بخش جامعه خواهد بود. 

در ادامه مجتبی فرآورده به سوالات مطرح شده پاسخ داد. سرپرست حوزه هنری استان یزد هم در ابتدای مراسم با ارائه گزارشی از اجرای این ویژه برنامه گفت: این ویژه برنامه به مناسبت نکوداشت حماسه 9 دی و 12 دی روز یزد؛ سالروز سفرتاریخی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به استان از 10 تا 12 دی ماه ، همراه با اکران فیلم های برگزیده سومین جشنواره مردمی فیلم عمار و برپایی نمایشگاه عکس های حضورمقام معظم رهبری (مدظله العالی) در استان، حماسه ماندگار9 دی در یزد ، محصولات فرهنگی و تولیدات حوزه هنری برگزار شد.

سیدناصر امامی میبدی با گرامیداشت سالروز سفر پر خیر وبرکت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به دیار دارالعباده ودارالعلم یزد افزود: در این سه روز حدود 20 فیلم برگزیده سومین جشنواره عمارهمچون "کمین" ، " بابا خون داد" ، "آبی عمیق" ، "نبرد خلیج فارس" ، "ما بی شماریم" ، " سه میلیارد چند تا صفرداره" ، " کوچه مقدس " و... به نمایش درآمد. پخش فیلم، نماهنگ ، و شعر خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا